All Categories
Featured
Table of Contents
Wil je jezelf een hoop werk besparen, dan kan je je zoekwoordenlijst in SEM Rush ingeven. SEM Rush toont je de meest voorkomende concurrenten in een nette grafiek voor zowel SEO als Google Ads. Vervolgens ga je bij de vijf grootste concurrenten kijken op welke sociale media platformen ze actief zijn en hoe goed deze zijn uitgebouwd. Website optimalisatie.
Jouw slaagkansen online zijn afhankelijk van hoe goed jouw concurrenten het online doen, waar ze steken laten vallen (op vlak van SEO, Google Ads, content marketing of sociale media), wat jouw budget is ten opzichte van dat van hen en wat je conform jouw online marketingplan bereid bent om te doen.
Sommige bedrijven zijn online wel aanwezig maar maken dan weer niet gebruik van het volledige marketingspectrum. Andere bedrijven en sectoren zijn nauwelijks of niet online vertegenwoordigd – en zijn dus easy pickings. Hou je concurrenten dus goed in het oog en gebruik hen als goede bron om te zien wat online werkt en wat niet.
Je kan je klant “tot leven wekken” door een buyer persona te creëren, een abstractie van jouw doelgroep waarbij je de persona elementen gaat toeschrijven zoals locatie, leeftijd, geslacht, werk, interesses en vooral welke problemen de persona heeft en hoe je hem kan helpen? Een buyer persona opstellen Buyer personas zijn voorstellingen van je ideale klant.
Van demografische gegevens (geslacht, leeftijd, waar ze wonen, …) en gezinssituatie tot economische informatie (vnl. hoeveel ze verdienen en uitgeven) en hoe ze jouw producten en diensten vinden. Je kan er zelfs een naam en foto opplakken om je ze zo goed mogelijk voor te kunnen stellen. Je kan in je online marketingplan dan rekening houden met deze personas en je boodschap en manier van verspreiding daaraan aanpassen.
Er bestaan ook tools om je te helpen met het creëren van buyer personas, zoals deze van Hubspot. Customer journey Het ideale scenario voor je online marketingplan is dat je potentiële klant gedurende de hele customer journey jou tegenkomt. Dit is de weg die een klant aflegt alvorens hij tot aankoop overgaat.
Zorg in deze fase ervoor dat je klanten ervan bewust worden waarom ze bepaalde producten of diensten nodig hebben en hoe deze hun probleem oplossen. Maar doe dit zonder reclame te maken voor jouw diensten. in de overwegingsfase overweegt de klant verschillende mogelijkheden om het probleem op te lossen. Aan jou om dan aan te tonen dat je deskundige bent in datgene wat je aanbiedt.
In deze fase is een goed persoonlijk contact behoorlijk doorslaggevend. Wat wil je bereiken met je online marketingplan? Definieer je doel Je doelen bepalen je marketingstrategie: welke marketingkanalen je op welke manier moet inzetten om meer verkoop te genereren. Bepaal je marketingstrategie niet enkel met het oog op directe verkoop.
Marketing is het aanwezig zijn en herhalen van een boodschap zodat wanneer de klant tot aankoop wil overgaan, hij meer geneigd is om met jou in zee te gaan. Beoordeel daarom de prestaties van je marketingstrategie ook aan de hand van kritieke prestatie-indicatoren (KPI’s), meetbare resultaten die niet direct gelinkt zijn aan verkoop.
KPI’s verschillen per marketingkanaal. Op Twitter heb je namelijk andere KPI’s dan op Facebook. KPI’s zijn bijvoorbeeld likes van posts op Facebook, nieuwe volgers op Facebook, het open percentage van je nieuwsbrief, websitebezoekers per maand, bounce percentage op de website, conversiepercentages, terugkerende bezoekers, kosten per klik en per conversie. Hoe ga je de doelen van jouw online marketingplan behalen? Een snelle, goed navigeerbare website die technisch gezien goed in elkaar zit (dus niet opgebouwd is met een visual composer of drag & drop theme builders) is samen met het zoekwoordonderzoek het fundament van je online marketing.
Hierna is de vraag wat je bereid bent om verder met je website te doen. In het ideale scenario bouw je de productpagina’s aan de hand van je zoekwoordonderzoek, blog je (content marketing), deel je je blog posts op de sociale media waar je potentiële klanten zich begeven en adverteer je met deze blog posts.
Maak je PPC-campagnes voor elk relevant zoekwoord en maak gebruik van een opt-in formulier (zoals Optin, Monster) om inschrijvingen op je nieuwsbrief te krijgen. Wil je het online marketingplan meteen ook operationeel maken? Hier kun je een overzicht vinden van de beste online marketing tools om de doelen te bereiken.
Een multichannel aanpak is dus ideaal! Je hebt alle kanalen nodig die je potentiële klanten gebruiken. Er gaan kanalen zijn die voor minder verkoop gaan zorgen die wel mee onderdeel zijn van de customer journey, zoals social media. In een goed strategisch marketingplan gebruik van zoveel mogelijk verschillende soorten marketing via deze kanalen.
De meest gebruikte soorten marketing zijn: Evalueer jouw online marketingstrategie met KPI’s Meten is weten. Het klink cliché maar er zijn weldegelijk nog een hele hoop bedrijven en marketingbureaus die geen doelen instellen in Google Analytics, Google Search Console gebruiken of conversies tracken in Google Ads en dus geen idee hebben van wat al dan niet werkt.
Behaal je je KPI’s? Dan herhaal je de campagne en probeer je ze eventueel te verbeteren. Blijkt de campagne niet te werken, dan ga je na wat je kan aanpassen of je gooit het over een andere boeg en pakt het volledig anders aan. Besluit Een online marketingplan en marketingstrategie bestaat uit 3 delen: Bepalen van de doelen: wat wil ik online bereiken? Uittekenen van de online marketingstrategie: hoe kan ik mijn potentiële klanten het beste informeren en helpen via de kanalen waar ze zich op begeven? Evaluatie (en bijsturen) van KPI’s: werkt mijn marketingstrategie en kan ik iets verbeteren? Wil je graag hulp bij het ontwikkelen van je buyer personas? Of met je zoekwoordenonderzoek? Boek dan een 1-op-1 marketing strategie sessie met Dominic. .
Wat is de customer journey? De customer journey is globaal de “reis” die een klant aflegt wanneer hij of zij een product gaat kopen. Dat begint bij de oriëntatie maar loopt ook nog tot (ver) na de aankoop door - Een opritverklikker basisset bestaat uit een sensor(en) en een bel.. Het is belangrijk om de klantreis in kaart te brengen, want als je weet welke fases jouw klanten doorlopen, wat ze daarbij voelen en waar ze op verschillende momenten behoefte aan hebben, kun je daarop inspelen.
5 fases van de customer journey, Er zijn veel verschillende vormen van de klantreis te vinden maar over het algemeen doorloopt men de volgende 5 stappen:Oriëntatie:In de eerste fase gaat iemand zich oriënteren. Hij of zij heeft een probleem en gaat daarvoor op zoek naar welk product of welke dienst dit op kan lossen.
In deze fase draait daarom voornamelijk om de naamsbekendheid van je bedrijf. Je wil dat jij het eerste bedrijf bent waar iemand aan denkt wanneer hij of zij een product of dienst nodig heeft die jij verkoopt. Dit wordt ook wel top of mind awareness genoemd. Afweging:In de volgende fase wordt een afweging gemaakt tussen een aantal aanbieders.
Laat zien waarom jij de beste partij bent ten opzichte van je concurrentie. Tegenwoordig doe je dit vaak niet meer door letterlijk te zeggen dat je de beste bent of het beste product aanbiedt. Subtielere manieren werken beter (niemand houdt toch van een blaaskaak?). Hoe oprit beveiligen?. Laat bijvoorbeeld zien dat je de juiste kennis in huis hebt door blogartikelen te schrijven waarin je mensen verder helpt.
Aankoop:De aankoopfase is het moment in de customer journey dat de klant de aankoop doet. Hier is het vooral belangrijk dat je de juiste service levert. Niets moet meer in de weg staan om een aankoop te doen. De snelheid van je website moet bijvoorbeeld op orde zijn (geen groter afhaakmoment dan een bestel-pagina die niet laadt) en de klant moet niet afgeleid worden door zaken die er niet toe doen.
Ook deze fase maakt nog deel uit van de customer journey. Je klant kan misschien wel wat hulp gebruiken bij zijn of haar nieuwe product, bijvoorbeeld. Als je zorgt voor handige how-to video’s of handleidingen die je kunt downloaden, kun je ze daarbij op weg helpen. Evaluatie:In de laatste fase wordt de aankoop geëvalueerd.
Dit is de fase waarin je van een klant een loyale klant kan maken. Loyale klanten zijn belangrijk omdat zij naast herhaalaankopen ook positieve mond-tot-mond reclame kunnen verspreiden. Het is in de fase na de aankoop dus nog steeds belangrijk om aandacht aan je klanten te besteden, zodat hun ervaring met jouw merk zo positief mogelijk is.
Linkbuilding nodig? Wil je meer weten over de tarieven of prijzen om inkomende links te genereren? Interesse in links ruilen? Besteed het uit aan een team van specialisten. Bel ons: 0495/21 45 83 of mail: info@seobureau.beLatest Posts
De Balans Na 1 Jaar Chatgpt: Meer Dan 100 Miljoen ...
Chatgpt, Wat Is Het, Waarvoor Kan Je Het Gebruiken En ...
Fnv Beveiliging